Як
оцінювати результати дидактичних ігор?
Якщо після гри вміння й навички учнів не
зростають, це означає, що гра не ефективна і результати її впровадження
негативні. Тоді треба шукати причини негативних наслідків. Їх може бути дві:
перша – якість самої гри низька і не відповідає вимогам; друга – методика
проведення гри має серйозні відхилення від належного рівня. Позитивний ефект
від використання ігор для навчання має виявитися одразу ж після гри. Він легко
виявляється в моральному задоволенні від гри її учасників. Щоб ігрова
діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати необхідно
нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:
1.
Готовність
учнів до участі у грі (кожний учень повинен засвоїти правила гри, чітко
усвідомити мету її, кінцевий результат, послідовність дій, мати потрібний запас
знань для участі у грі).
2.
Забезпечення
кожного учня необхідним дидактичним матеріалом.
3.
Чітка
постановка завдань гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке.
4.
Складну гру
слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна
пропонувати всю гру і різні її варіанти.
5.
Дії учнів слід
контролювати, своєчасно виправляти, спрямовувати, оцінювати.
6.
Не можна
допустити приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінки за поразку в
грі, глузування тощо).
7.
Доцільно
розсадити учнів (звичайно непомітно для них) так, щоб за кожною партою сидів
учень сильніший, а другий – слабший. У такому разі ігри між сусідами по парті
проходять ефективніше і постійно контролюються сильнішими. Розсадити учнів по
рядах парт треба так, щоб рівень їхніх знань і розумового розвитку був
приблизно однаковим, щоб шанс виграти мав кожен ряд учнів.
8.
Гра на уроці
не повинна проходити стихійно, вона має бути чітко організованою і
цілеспрямованою. Учні мають засвоїти правила гри, крім того зміст гри, її форма
повинні бути доступними.
9.
Гра повинна
стимулювати мотивацію навчання, викликати в школярів інтерес і бажання гарне
виконати завдання, її варто проводити на основі ситуації, адекватної реальної
ситуації спілкування.
10.
Гру потрібно добре підготувати і чітко
організувати з погляду як змісту, так і форми.
11.
Гра повинна бути прийнята всією групою.
12.
Вона неодмінно проводиться в доброзичливій,
творчій атмосфері, викликає в школярів почуття задоволення, радості.
13.
Гра організовується таким чином, щоб учні
могли в активному спілкуватися, з максимальною ефективністю використовуючи
мовний матеріал, що відпрацьовується.
Немає коментарів:
Дописати коментар